OPDRACHTGEVERS
SELECTIE OPDRACHTEN
TERGOOI ZIEKENHUIS > 2019 - 2020
- Advisering over invoeren duurzaamheid in het nieuw te bouwen ziekenhuis.
- Samenstellen van het transitieteam.
- Veranderconcept opgesteld om specialisten en medewerkers mee te krijgen in de transitie.
- Resultaat: handvatten gegeven voor innovatie, leren en verbeteren.
VERZEKERAAR ZORGPROFESSIONALS NED. GEZONDHEIDSZORG (VvAA) > 2019 - 2019
- Advisering terugdringen van het ziekteverzuim onder de aangesloten leden.
- Conceptvoorstel voor een verandertraject.
- Resultaat: voorstel als leidraad gebruikt voor interne discussies aanpak ziekteverzuim.
NEDERLANDSE BROOD - BANKETBAKKERSVERENIGING (NBOV) > 2017- 2019
- Vertalen nieuwe visie en identiteit in communicatie en veranderstrategie.
- Uitvoering daar aangegeven, in huisstijl en communicatie naar de achterban.
- Coachen van teams in acceptatie van de vernieuwing en nieuw IT-systeem.
- Verandering fysieke werkplekken in de nieuwe stijl en uitstraling.
- Resultaat: een nieuwe wendbare organisatie gerealiseerd in een nieuwe kantooromgeving.
PENSIOENFONDS GRAFISCHE BEDRIJVEN (PGB) > 2015
- Verzorgen pensioencommunicatie naar aangesloten bedrijven.
- Toegankelijkheid verbeteren van IT- klantensysteem.
- Verbeteren samenwerking tussen afdelingen en externe stakeholders.
- Jaarverslag sterker visualiseren en aantrekkelijker maken.
- Resultaat: kostenbesparing door vereenvoudigde uitwisseling gegevens en administratie.
IRIS ZORG (GGZ-instelling) > 2014
- Verslaafden aan alcohol met gedragsinterventies overreden om hulp te zoeken.
- Communicatie met huisartsen verbeteren om zich achter de hulpvraag te scharen.
- Meewerken aan programma om familie en vrienden in te schakelen bij herstel.
- Geholpen aan mediaplan en teksten geschreven voor website en social media.
- Resultaat: Verminderen weerstand, verslaafden zijn eerder dan verwacht hulp gaan zoeken.
ANTONI VAN LEEUWENHOEK ZIEKENHUIS > 2006 - 2009
- Opzetten intern communicatietraject voor afdeling Radiotherapie.
- Laboranten en medewerkers intensiever betrekken bij de historie van hun werk.
- Samenwerking en overleg verbeteren en afspraken daarover maken.
- Passie voor hun werk blijvend stimuleren met kunstprojecten.
- Relatie met patiënten verpersoonlijken door visuele presentaties van zichzelf over de afdeling.
- Resultaat: betrokkenheid met het werk vergroot, relatie met patiënten geïntensiveerd.
STADSPODIA LEIDEN > 2009
- Opdracht opvallende publiekstrekker (kunst) te maken voor monumentale Stadsgehoorzaal.
- Ontwikkelen unieke beleving muzikale omgeving in een nieuw jasje.
- Bestuur, artistiek management en medewerkers meeveranderen voor nieuw concept.
- Oude sfeer omgetoverd tot kleurrijk entree voor de grote zaal.
- Kostenefficiënte inzet met grote omarming publiek en personeel.
- Resultaat: boven verwachting positieve reacties van bezoekers op de nieuwe kunstwerken.
STERN AUTOMOTIVE > 2003 - 2009
- Gezorgd voor eenheid in de communicatie en styling van alle financiële-, verzekerings- en leasingproducten, zowel voor de particuliere als zakelijke markt.
- Veranderingen doorvoeren om het bedrijf uit de anonimiteit van backoffice-organisatie te halen.
- Opbouwen van corporate profilering en productontwikkeling zakelijke diensten.
- Resultaat: communicatie sterk verbeterd, nieuwe aanvragen en betrokken salesmedewerkers.
BOSCH CAR SERVICE (Robert Bosch GMBH) > 2003 - 2008
- Significante creatieve en commerciële bijdrage introductie concept in Benelux.
- Veranderplan geschreven om garage’s te overtuigen zich hierbij aan te sluiten.
- Teamconcept geïntroduceerd als rolmodel voor in- en externe campagnes.
- Brainstorm en inspraak georganiseerd voor acceptatie nieuw concept.
- Neutraliseren weerstanden door actieve participatie.
- Resultaat: aanvragen om bij dit nieuwe concept aan te sluiten werden overtroffen.
CALPAM BRANDSTOF EN OLIE > 2005 - 2007
- Management geadviseerd met visieontwikkeling en nieuwe identiteit.
- Implementatie en acceptatie verzorgd nieuwe koers intern.
- Communicatieplan opgesteld voor externe stakeholders en klanten.
- Huisstijl en visualisatie ontwikkeld als concreet bewijs van verandering.
- Resultaat: Klantenbehoud, nieuwe toegevoegd. Betrokkenheid medewerkers verhoogd.
REAAL VERZEKERINGEN > 2000 - 2002
- Aansturen programma vereenvoudiging spaar- pensioen- en beleggingsproducten.
- Gedragsverandering stakeholders en aansporen om met één gezicht naar buiten te treden.
- Contacten naar klanten toegankelijker maken en verbeteren.
- Resultaat: Nieuwe koers positief ontvangen, relatie met moederbedrijf verstevigd en uitgebreid.
ZILVEREN KRUIS ACHMEA > 1993 - 1997
- Stafmedewerker Communicatie Raad van Bestuur.
- Als Hoofd Communicatie (lijn) verantwoordelijk geweest voor alle communicatie, ook tv.
- Zitting in MT- veranderteam om samenwerking te bevorderen met alle werkmaatschappijen.
- Vanwege fusie (o.a. Centraal Beheer) samenwerking opgezet met nieuwe vlootmaatschappijen.
- Medeverantwoordelijk voor introductie nieuwe huisstijl door de keten en externe profilering.
- Resultaat: uitstraling ’grootste zorgverzekeraar Nederland’ bevestigd door nieuwe impulsen.