• darkblurbg

Selectie vanaf 1985 - 1993 

Wunderman (Amsterdam) 

Als accountmanager verantwoordelijk voor de retailcommunicatie voor diverse klanten, waarvan Kodak Eastman de belangrijkste was. Ik heb intensief meegewerkt aan de totstandkoming van een aantal grote landelijke acties voor dit fotomerk. Met alle bijpassende displays, billboards, actiematerialen, mailings aan dealers en events. Ik heb ook veel inhoudelijk werk verzet voor DuPont Agriculture. Boeren helpen overtuigen om vriendelijkere gewasbescherming te gebruiken tegen de gevreesde aardappelziekte. Weliswaar tegen hogere inkoopkosten, maar absoluut beter voor mens en milieu. De campagne sprak de boeren geweldig aan, vooral omdat deze helemaal in hun belevingswereld was opgezet. De vraag naar het product overtrof de verwachtingen.

DDB (Amsterdam) 

De meeste aansprekende klant was McDonald’s restaurants, waar het bureau verantwoordelijk was voor de centrale merkcampagne, strategie en de productie van alle campagnematerialen voor de restaurants. Maakte actief deel uit van het campagneteam, was medeverantwoordelijk voor de dagelijkse communicatie naar alle restaurants toe. Werkte mee aan lokale marketingactiviteiten (local-store-marketing) georganiseerd vanuit verschillende restaurants. Ik leerde veel van de gedreven commerciële cultuur binnen de McDonald’s-organisatie.

NIJGH (Rotterdam) 

Bij dit bureau was ik zowel strategisch als creatief betrokken bij alle campagnes in de Benelux van Spadel: Spa-blauw, Spa-rood en Spontin vruchtensappen. Opvallend detail was dat ik voor dit merk de eerste verlichte Abricampagne in Nederland organiseerde. Een primeur! Ik deed bij dit bureau en haar Belgische partner veel ervaring op met outdoor-advertising. En leerde ik de kracht kennen van ’impactvolle beelden’ voor de communicatie. Toen Schoevers 75 jaar bestond zorgde ik dat er een feestelijke jubileumuitgave kwam en dat naar aanleiding daarvan een meer aansprekende corporate huisstijl werd ontworpen passend bij de nieuwe strategie en identiteit.

BVH (Rotterdam) 

Goudse verzekeringen is een middelgrote speler die schade- en levensverzekeringen aan de man brengt, voornamelijk via intermediairs. Als accountmanager deed ik bij dit bureau ervaringen op met communicatie en marketing rondom verzekeringsproducten. Besliste mee over de inhoud en de wijze waarop producten in de markt werden gezet. Verder leerde ik hier als dienstverlener te werken met strakke deadlines, planning en servicegerichtheid naar de klant.