• darkblurbg

Selectie Omgevingsmanagement 

Nederlandse Brood- en Banketbakkers Ondernemersvereniging (NBOV) 

De vraag 

Deze branche-organisatie herschikte haar missie en visie. Ondernemerschap, werkgeverschap en vakmanschap werden opnieuw gedefinieerd. Doel was om een sprong naar voren te maken in autoriteit, mentaliteit en uitstraling. Om daarmee voor de ondernemers uit de branche, de kennis, vraagbaak en ondersteuning vanuit de organisatie duidelijker te benadrukken. 

De aanpak 

Medewerkers werden actief betrokken in de toekomstplannen en deden voorstellen voor verbeteringen en vernieuwingen. Op basis daarvan is de gedragsverandering in gang gezet. Er kwam een nieuwe huisstijl, nieuwe werkvormen en de fysieke werkomgeving veranderden mee. 

Het resultaat 

Met name de nieuwe werkomgeving, nieuwe werk- en ontmoetingsplekken versnellen het veranderproces. Het past bij de nieuwe uitstraling en autoriteit in de branche, onderscheidender en zichtbaarder. NBOV   

 

   

    

Antoni van Leeuwenhoek 

De vraag 

De afdeling Radiotherapie in dit ziekenhuis neemt een bepalende en opvallende plek in. De relatie tussen de Radiotherapeutisch laboranten en patiënten is heel belangrijk. Een bewustzijn dat dagelijks gevoed en uitgedragen moet worden.  

De aanpak 

De klinische beleving en sfeer rondom bestralingen werden aangepakt met kunstobjecten en portretten van founding fathers in ’Andy Warhol - style’ en laboranten in hun dagelijkse gewone outfit. Even weg uit de witte jassen sfeer. De omgeving en ontvangst transformeerden naar een warmere en persoonlijke uitstraling.  

Het resultaat 

Patiënten ervoeren de gang naar het ziekenhuis als dragelijker, met meer aandacht voor hun welzijn en gevoelens. De band met de laboranten intensiveerde en dat bleek positief uit te werken op het verwachte herstelproces van de patiënten. Antoni van Leeuwenhoek

 

    

   

 

STADSPODIA LEIDEN

De vraag  

Een grondig verbouwde Stadsgehoorzaal (onderdeel Stadspodia) miste een opvallende trekker om bezoekers als het ware een ultieme muzikale ervaring in de nieuwe omgeving te bezorgen.

De aanpak 

In de entree kwamen grote kunstzinnige en kleurrijke portretten te hangen van beroemde (opera) zangers en zangeressen in combinatie met hun componisten. Met een simpele en kostenefficiënte ingreep werd maximaal effect bereikt. De beleving van de omgeving werd anders en uitnodigender 

Het resultaat

De sfeer veranderde naar een kleurrijke omgeving, het publiek omarmde de nieuwe setting en werd aangemoedigd om regelmatig de Stadsgehoorzaal te bezoeken. Met de nieuwe entree als trekker. Stadspodia

 

   

    

 

Meer voorbeelden van opdrachten >