• darkblurbg

Alwaysthesun werkt voor profit en nonprofit organisaties. Het zijn uiteenlopende opdrachten met een duidelijke boodschap, onderscheid en herkenbaarheid. Opdrachten om organisaties, teams en mensen vooruit te helpen met vitaliteit en een nieuwe werkomgeving. Om ze beter te maken, wendbaarder en innovatiever. Voorbeelden van organisaties waarvoor Alwaysthesun heeft gewerkt: 

 

 

VOORBEELDEN VAN OPDRACHTEN 

 

Nederlandse Brood- en Banketbakkers Ondernemersvereniging (NBOV) 

De vraag

Deze branche-organisatie herschikte haar missie en visie. Ondernemerschap, werkgeverschap en vakmanschap werden opnieuw gedefinieerd. Doel was om een sprong naar voren te maken in autoriteit, mentaliteit en uitstraling. Om daarmee voor de ondernemers uit de branche, de kennis, vraagbaak en ondersteuning vanuit de organisatie duidelijker te benadrukken.

De aanpak 

Medewerkers werden actief betrokken in de toekomstplannen en deden voorstellen voor verbeteringen en vernieuwingen. Op basis daarvan is de gedragsverandering in gang gezet. Er kwam een nieuwe huisstijl, nieuwe werkvormen en de fysieke werkomgeving veranderde mee.

Het resultaat 

De nieuwe werkomgeving, nieuwe werk- en ontmoetingsplekken versnelden het veranderproces: een  nieuwe uitstraling en herstel van autoriteit in de branche door onderscheidend en zichtbaarheid.

NBOV

 

   

    

 

Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis

De vraag

De afdeling Radiotherapie in dit ziekenhuis neemt een bepalende en opvallende plek in. De relatie tussen de Radiotherapeutisch laboranten en patiënten is heel belangrijk. Een bewustzijn dat dagelijks gevoed en uitgedragen moet worden. 

De aanpak 

De klinische beleving en sfeer rondom bestralingen werden aangepakt met kunstobjecten en portretten van founding fathers in ’Andy Warhol - style’ en laboranten in hun dagelijkse gewone outfit. Even weg uit de 'witte jassen' sfeer. De omgeving en ontvangst transformeerden naar een warmere, healing en  meer persoonlijke uitstraling. 

Het resultaat 

Patiënten ervoeren de gang naar het ziekenhuis als dragelijker, met meer aandacht voor hun welzijn, gevoelens en situatie. De band met de laboranten intensiveerde op een natuurlijke en ongedwongen manier. 

Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis 

 

    

   

 

LEIDSE SCHOUWBURG - STADSGEHOORZAAL 

De vraag  

Een grondig verbouwde Stadsgehoorzaal (onderdeel Stadspodia) miste een opvallende trekker om bezoekers voor te bereiden op een ultieme muzikale ervaring in de vernieuwde omgeving. 

De aanpak 

In de entree kwamen grote kunstzinnige en kleurrijke portretten te hangen van beroemde (opera) zangers en zangeressen in combinatie met hun componisten. Met een simpele en kostenefficiënte ingreep werd maximaal effect bereikt. De beleving van de omgeving werd anders en veel uitnodigender.

Het resultaat

De sfeer veranderde naar een kleurrijke omgeving, het publiek viel voor de nieuwe setting en werd aangemoedigd om regelmatig de Stadsgehoorzaal te bezoeken. Met de nieuwe entree als opvallende trekker. 

Stadspodia

MEER VOORBEELDEN >>>