• darkblurbg
    LET'S RESET!

 WEES ALERT OP SIGNALEN 

Ik stel teams en mensen in staat om optimale waarde te creëren voor hun klanten. Ondertussen gebeurt er van alles op de werkvloer. De bakens verzetten als de situatie erom vraagt. Maar zeker ook als het succes boven het hoofd dreigt te groeien. Welke situaties kunnen zich zoal voordoen?

 

OP TIJD AANPASSEN EN VERBETEREN

HET DRAAIT NIET ZOALS HET MOET

Het kan zijn dat het team niet lekker functioneert. Er zijn fricties. De samenwerking valt tegen. Onderling en wellicht ook met andere afdelingen. Er speelt iets onderhuids. Het team komt niet haar doelstellingen na. Een reset is de enige mogelijkheid. Snel weer op de rails zetten.   

 

ONS BEDRIJF MAAKT EEN GROEISPURT DOOR

Dat is natuurlijk geweldig nieuws. Het betekent wel dat voortaan andere kwalificaties en eisen aan elkaar worden toegedicht. Nieuwe vaardigheden, andere rolverdelingen. Meer zelfstandigheid en eigenaarschap. Met nieuwe collega's erbij. De nieuwe werkelijkheid heeft opnieuw structuur nodig. 

 

HET MANAGEMENT KIEST VOOR EEN ANDERE KOERS

Gewijzigde omstandigheden, de vraag verandert. Het huidig bedrijfsmodel is ontoereikend. Het gevolg van de koerswijziging leidt een andere cultuur in. Draagvlak en perspectief. Wie doen er mee? Kritische vragen, afscheid nemen, weerstand. De werkvloer moet door deze fase heen. 

 

HET TEAM LOOPT OVER VAN HET WERK

Ons bedrijf floreert, gelukkig. Alleen de boog kan niet altijd gespannen blijven, burn-outs liggen op de loer. Vaak is er sprake van onvoldoende prioriteiten stellen en optimalisatie van het werk. De relatie met de klant dreigt eronder te leiden. Hier gaat het om keuzes maken met elkaar. 

 

KLANTEN WILLEN ANDERS

We denken dat we het goed doen, maar klanten oordelen anders. De dienstverlening moet op de schop anders zijn we niet meer in business of erger relevant. Wat houdt juist de onvrede in stand? Binnen teams is reflectie nodig over samenwerking en een herijking op het werk en doelstellingen.

 

WE GAAN VERHUIZEN

Naar een groter pand, of juist naar kleiner? Of een combinatie van op kantoor en thuis (hybride). Onderschat de impact niet. De vertrouwde omgeving wordt verlaten, een nieuwe setting met andere werkpatronen. Hier is belangrijk de adoptie van het anders werken met elkaar.

 

ACCEPTATIE VAN ONZE PRODUCTEN

De digitalisering is niet te stoppen: E-learning, Security, Office Microsoft 365, Share-point, transities naar de Cloud, gamification, etc. De techniek is er. Nu nog de klant te overtuigen. De menselijke kant is meestal het lastigste traject. Dat vereist bij het team het aanleren van specifieke vaardigheden.

 

INVOEREN NIEUWE WERKMETHODEN

Er zijn allerlei methoden voor wendbaarheid, doeltreffendheid en kostenreducties. Agile, Lean, Het Nieuwe Werken: maar welke past bij ons? Wat levert het het op? Het is een  proces van vallen en opstaan, in stappen naar een nieuwe werkwijze. Ook in de relatie met onze klanten. Trek als team daar tijd voor uit.  

 

MIJN WAARDECREATIE 

Missie / visie / strategie  ●  Onderzoek  ●  Teamontwikkeling / coaching / zelfsturing  ●  Energiek leiderschap  ●  Productinnovaties  ●  Organisatorische veranderingen  ●  Interne communicatie  ●  Werkmethodes  ●  Inrichting / ontwerp kantooromgevingen

 

LEES MEER OVER MIJN TEAMONTWIKKELING